Zagšana vai ne-zagšana? Robežas trauslums.

10.11.2015, Anda Bīriņa

Nesen manā paziņu lokā kādas sanākšanas laikā izcēlās visai asas diskusijas. Kāds cilvēks atzinās, ka veikalā piefiksējis – kasiere nav pieskaitījusi vienu preci. Samaksājis un gājis prom – kā saka, kasieres vaina. Man par šo ir diezgan strikts viedoklis, es uzskatu, ka tā ir zagšana – apzināta rīcība no veikala iznest preci, zinot, ka par to nav samaksāts.

Taču, kā izrādās, ir cilvēki, kuri domā citādāk. Diskusijās vīdēja tāds viedoklis, ka “nav bijis iepriekšējs nodoms”, “tas jau ir veikals, nevis veca tante tirgū, kas pārdod mellenes” un “kasierei pašai jāuzņemas atbildība par savu kļūdu”. Jā, tam visam es piekrītu, bet vai tad patiešām nesanāk, ka brīdī, kad cilvēks pie kases ierauga, ka par kādu produktu/preci nav samaksājis, apzināti to ieliek somā un iet prom, vai šis brīdis nav zādzības moments? Protams, neviens jau tiesā nepierādīs, ka viņš ievēroja kasieres kļūdu, bet sirdsapziņa...

Kā šķiet Tev? Vai Tu tā darītu, vai tomēr uzskati, ka tā ir zagšana?

 
Komentāri [7]
Kārtot pēc jaunākā / vecākā
 
+0
Kam tas var attiekties
Mes piedavajam individualus, komercialus un biznesa aizdevumus ar loti minimalam ikgadejam procentu likmem, kas ir 3% no 1 gadu lidz 50 gadu ilgam atmaksas periodam uz jebkuru pasaules dalu. Mes izsniedzam aizdevumus no €5,000 lidz €500,000,000 eiro. Musu aizdevumi ir labi apdrošinati, lai nodrošinatu maksimalu drošibu, ir musu prioritate. Ieinteresetajam personam vajadzetu sazinaties ar mani pa e-pastu
Aizdeveja e-pasts: unique2aal@gmail.com
Phone#: +12542420879
INFORMACIJA PAR LAUKSAIMNIECIBU
NAME:
AIZDEVUMA SUMMA:
ILGUMS:
PHONE #:
VALSTS:
ADRESE:
OCCUPATION:
Piezime. Lai sanemtu plašaku informaciju, visi e-pasta zinojumi janosuta uz musu e-pasta adresi { unique2aal@gmail.com }
05.05.2018 09:28 | saite | Atbildēt
 
 
+0
Tas viens produkts ir nieks. Mēs esam cilvēki, un tāds gadījums, kad pircējs nejauši dabūja to liwgu par velti, tur nekā slikta neredzu. Maza dzīves loterija. Bet - mēs sakām - jā, viņi paši liek tāādu uzcenojumu, ka paši vien tiekam apzagti. Faktiski problēmas jau sanāk kasierei, kurai naudas iztrūkums jāatmaksā no algas, kas jau tā nav īpaši liela.
03.01.2016 23:55 | saite | Atbildēt
 
 
+0
Happy, sēdies divi!
Papēti Krimināllikumu un tad sapratīsi, vai zādzības gadījumā ir jābūt (vai nav) nodomam.
05.12.2015 19:16 | saite | 1 atbilde | Atbildēt
 
 
+0
ko Tu no manis teiktā nesaprati ? :)
varbūt pārrakstījjos par iepriekšējo nodomu, bet te tas nav būtisku, attiecinot uz konkrēto situāciju :)
09.12.2015 11:10 | saite
 
 
+0
zagšana??? Labāk parēķinām cik veikali katru dienu mūs apzog ..... 2-3X ir minimālais uzcenojums ja prece reāli maksā 3EUR veikals pārdod par 6-9EUR vot tā ir zagšana !!!
30.11.2015 19:34 | saite | Atbildēt
 
 
+0
Manuprāt, jā, - gan pēc likuma, gan ētikas "likuma" tā ir zādzība. Es noteikti paziņotu. Bet man grūti spriest, jo es nekad nepiefiksēju atsevišķas preces un čekus nepārbaudu, tikai gadījumos, ja summa ir lielāka, nekā varētu gaidīt. :)
25.11.2015 00:36 | saite | Atbildēt
 
 
+0
likums paredz,ka "Par svešas kustamas mantas slepenu vai atklātu nolaupīšanu (zādzība)" ir paredzēts sods, tad nu no tā arī var "izlobīt"- ir zādzība vai nav :) nodomam nav jābūt iepriekšējam, arī pekšņs nodoms- ir nodoms. Ja atnāc mājās un konstatēt, ka čekā 3 preces, bet atnesi 4- tad nav, citādi...ir gan!
11.11.2015 22:53 | saite | Atbildēt
 
 

Pievienot komentāru

Pievienot komentārus var tikai reģistrēti lietotāji!
vairāk

Aptauja

 
Vai Tu lasi žurnālus Lilit vai Лилит?
  • Jā, regulāri
  • Jā, šad tad